SIAM Foundation

Wat is de dagindeling?

Dag 1
In de ochtend starten we met een korte introductie over uitbesteding in het algemeen. We behandelen de outsourcing lifecycle, de drivers, de voordelen en uitdagingen van uitbesteding. Ook bespreken we de outsourcing business case en het capability assessment.

Vervolgens gaan we in op de doelstelling en toegevoegde waarden van een SIAM aanpak en de business drivers van SIAM. We vergelijken de verschillende SIAM lagen en structuren en kijken naar hun voorde- len en nadelen. Ook de verschillende rollen en verantwoordelijkheden in een SIAM ecosysteem worden toegelicht.

Tot slot kijken we naar de SIAM implementation roadmap, maken we onderscheid tussen de vier verschillende fasen van implementatie en belichten we de belangrijkste doelen, triggers, inputs, activiteiten en outputs van iedere fase.

Dag 2
Op de tweede dag verkennen we de vier practices van SIAM, te weten: ‘managing cross-functional teams’, ‘integrating processes across service providers’, ‘enable and report on end-to-end services’ and ‘creating a tooling strategy’. We bespreken zowel deze uitdagingen en de best practices om hier succesvol mee om te gaan.

Gedurende de middag duiken we de diepte in met de processen van SIAM en verkennen we de overwegingen van ieder proces in relatie tot service integratie in een multi-vendor omgeving.

Dag 3
Deze dag besteden we de ochtend aan de uitdagingen en risico’s gerelateerd aan onderwerpen als: building the business case, culture, collaboration and cooperation, level of control and ownership, securi- ty, measuring success, building trust, eliminating micro-management and commercial challenges.

’s Middags bereiden we het examen voor via een proefexamen en bespreken vragen en opmerkingen. Deelnemers krijgen uitleg en tips over het examen. Daarna vindt het officiële examen plaats.

Welke onderwerpen behandelen we?

  1. Inleiding tot Service Integration and Management
  2. Implementatie-roadmap voor Service Integration and Management
  3. De relatie tussen Service Integration and Management en andere managementpraktijken
  4. Rollen en verantwoordelijkheden in Service Integration and Management
  5. Service Integration and Managementpraktijken
  6. Processen ter ondersteuning van Service Integration and Management
  7. Uitdagingen en risico’s van Service Integration and Management

Aanmelden

    Datum training

    Naam (verplicht)

    Email (verplicht)

    Telefoon

    Bericht

    U kunt hier onze privacyverklaring inzien.

    Loading…

    Geen evenementen gevonden!

    Datum

    29 apr 2024 - 01 mei 2024

    Tijd

    09:00 - 17:00

    Locatie

    Oud Ade
    Categorie

    Organisator

    Suerte Academy
    Telefoon
    +31 85 401 36 84
    Email
    info@suerte-academy.nl
    QR code