Home » Opleidingen » ITIL4 Trainingen

ITIL®4 Trainingen

(incl. examen- en doorgangsgarantie)

Bij onze ITIL4 Trainingen leer je de nieuwste best practices voor service management met focus op business value en digital transformation.
ITIL4 actualiseert IT Service Management door opnieuw vorm te geven aan best practices voor ITSM in de bredere context van klantervaring, waardestromen en digitale transformatie. Een belangrijk onderdeel van de ITIL4 Trainingen is het koppelen van ITIL aan nieuwe werkwijzen, zoals Lean, Agile en DevOps.
ITIL® is a registered trademark of AXELOS

ITIL®4 Certificering

Er zijn een groot aantal ITIL4-certificeringen. Na de ITIL4 Foundation training kun je kiezen uit maar liefst 12 vervolgtrainingen (zie onder). Met de juist combinaties van trainingen kun je certificeren tot ITIL4 Practice Manager, ITIL4 Managing Professional en/of ITIL4 Strategic Leader. En ... als je alle drie deze certificeringen hebt behaald mag je jezelf ITIL4 Master noemen. Benieuwd wat voor jou de juiste certificeringen zijn? We helpen je graag verder.

ITIL®4 Foundation

Bij de ITIL4 Foundation training leer je de nieuwste best practices voor service management met focus op business value en digital transformation.

Tijdens de training behandelen we de leidende principes van ITIL4, de Service Value Chain, de vier dimensies van Service Management en de link tussen ITIL4 en andere best practices, zoals Lean IT, Agile en DevOps.

ITIL®4 Create, Deliver & Support

Bij de ITIL4 Create Deliver & Support training leer je de belangrijkste practices voor het creëren, leveren en ondersteunen van services.

Tijdens de training behandelen we hoe verschillende waardestromen en activiteiten kunnen worden geïntegreerd om producten en diensten te creëren, leveren en ondersteunen. We gaan uitgebreid in op relevante praktijken, methoden en hulpmiddelen hiervoor en we geven inzicht in serviceprestaties, servicekwaliteit en verbeteringsmethoden.

ITIL®4 Drive Stakeholder Value

Bij de ITIL4 Drive Stakeholder Value training leer je de interactie tussen een dienstverlener en zijn klanten, gebruikers, leveranciers en partners te verbeteren.

Tijdens de training behandelen we alle acht fasen van de customer journey tussen service consumers en service providers. We kijken hoe je de vraag kunt vormgeven en het service-aanbod kunt definiëren, hoe je klanten en gebruikers kunt on- en offboarden en hoe je door continue co-creatie servicewaarde kunt realiseren en valideren.

ITIL®4 High Velocity IT

Bij de ITIL4 High Velocity IT training leer je manieren waarop digitale organisaties en digitale bedrijfsmodellen functioneren in omgevingen met hoge snelheid.

Tijdens de training behandelen we werkpraktijken zoals Agile en Lean, en technische praktijken en technologieën zoals Cloud, automatisering en automatisch testen,gericht op snelle levering van producten en diensten om maximale waarde te verkrijgen.

ITIL®4 Direct, Plan & Improve

Bij de ITIL4 Direct Plan & Improve training leer je de praktische vaardigheden die nodig zijn om een 'lerende en verbeterende' IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting.

Tijdens de training behandelen we de belangrijkste principes en methodes van sturing en planning. We gaan in op continue verbetering, communicatie en organisatieverandermanagement. En we bespreken te gebruiken methodes van meten en rapporteren bij richting, planning en verbetering.

ITIL®4 Digital & IT Strategy

Bij de ITIL4 Digital & IT Strategy training leer je een gestructureerde en flexibele aanpak om organisaties te ondersteunen bij hun digitale transformatietraject.

Tijdens de training behandelen we het belang en de uitdagingen van het creëren van een geschikte digitale strategie en hoe deze kan worden geïntegreerd in de IT-strategie en afgestemd op de doelstellingen van de bredere organisatie. We bespreken hoe je het potentieel van moderne technologie het beste kunt benutten om de meeste waarde uit digitale technologie te halen.

ITIL®4 Monitor, Support & Fulfil

Bij de ITIL4 Monitor Support & Fulfil training leer je de processen and value streams van de vijf Monitor, Support, and Fulfil practices.

Tijdens de training behandelen we de belangrijkste concepten, principes, waarde en uitdagingen van de vijf management practices van ITIL4, namelijk ITIL4 Incident Management Practice, de ITIL4 Service Desk Practice, de ITIL4 Service Request Management Practice, de ITIL4 Monitoring and Event Management Practice en de ITIL4 Problem Management Practice.

ITIL®4 Plan, Implement & Control

Bij de ITIL4 Plan Implement & Control training leer je de processen and value streams van de vijf Plan Implement & Control practices.

Tijdens de training behandelen we de belangrijkste concepten, principes, waarde en uitdagingen van de vijf management practices van ITIL4, namelijk ITIL4 IT Asset Management Practice, de ITIL4 Change Enablement Practice, de ITIL4 Deployment Ma-nagement Practice, de ITIL4 Release Management Practice en de ITIL4 Service Configuration Management Practice.

ITIL®4 Collaborate, Assure & Improve

De ITIL4 Collaborate, Assure & Improve training zal in het najaar van 2023 beschikbaar komen.

Ben je geïnteresseerd in deze training? Stuur ons dan via het contactformulier onder aan deze pagina een bericht.

ITIL®4 Acquiring & Managing Cloud Services

Tijdens de ITIL4 Acquiring & Managing Cloud Services training ...

ITIL®4 Sustainability in Digital & IT

Tijdens de ITIL4 Sustainability in Digital & IT training ...

ITIL®4 Business Relationship Management

Tijdens de ITIL4 Business Relationship Management training ...

ITIL®4 IT Asset Management

Tijdens de ITIL4 IT Asset Management training ...

ITIL®4 Fast Track Managing Professional

Na het behalen van het ITIL4 Foundation certificaat dient u, in willekeurige volgorde, de trainingen en examens voor Create, Deliver & Support, Drive Stakeholder Value, High Velocity IT en Direct, Plan & Improve te volgen.

ITIL4 Fast Track Managing Professional biedt een combinatie van zelfstudie door middel van e-learning en 8 online sessies van een halve dag (4 uur) door een ervaren trainer. Dit alles verspreid over een periode van 6 tot 8 maanden.

ITIL®4 Fast Track Strategic Leader

Na het behalen van het ITIL4 Foundation certificaat dient u, in willekeurige volgorde, de trainingen en examens voor Direct, Plan & Improve en Digital & IT Strategy te volgen.

ITIL4 Fast Track Strategic Leader biedt een combinatie van zelfstudie door middel van e-learning en 8 online sessies van een halve dag (4 uur) door een ervaren trainer. Dit alles verspreid over een periode van 3 tot 4 maanden.

In-Company

In-company biedt de mogelijkheid om een aangepast trainingsprogramma te ontwerpen dat maximaal aansluit bij de wensen van uw organisatie. Voor een in-company-training spreken we in een uitgebreid intakegesprek af hoe wij u de best mogelijke resultaten kunnen leveren.

Consultancy

Suerte biedt consultancy en implementatie services voor de invoering van ITIL in uw organisatie. Onze transitiemanagers besteden hierbij veel aandacht aan de organisatorische verandering, omdat de implementatie van ITIL grote impact heeft op alle betrokken stakeholders.

Deze bedrijven gingen u voor

Contactformulier

    Indien u zich wilt inschrijven, meer informatie wilt of de uitgebreide brochure wilt ontvangen, neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op via onderstaand contactformulier.

    Naam (verplicht)

    Email (verplicht)

    Telefoon



    Toelichting

    U kunt hier onze privacyverklaring inzien.

    Loading...

    Opleidingsadvies

    Arjan-van-der-Poel-1
    Arjan van der Poel
    Oprichter/eigenaar
    Heeft u behoefte aan opleidingsadvies? Neem dan snel contact op!




    Waarom kiezen voor suerte?

    Voorwaarden

    Onze algemene leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op al onze trainingen en workshops.

    Wij bieden deelnemers examengarantie. Mocht u niet slagen voor het examen, dan kunt u geheel kosteloos aan de herkansing deelnemen.